Kości zostały rzucone… – gry dydaktyczne na języku polskim
15 lipca, 2019
W jaki sposób zachęcić uczniów do powtórek? Do zgłębiania wiedzy o szkolnych lekturach? Co zrobić, by wsadzić w ich dłonie książki, do których z założenia są na „nie”?
Polski nie musi być nudny, a nauka nie boli. Nawet najbardziej zacietrzewieni wrogowie „polaka” dali się podejść.
Zadaniem było opracowanie gry w dowolnej formie: karcianej, planszowej, strategicznej, w której jedynym założeniem będzie odniesienie się do jak największej ilości lektur – obowiązkowych i ponadprogramowych. Uczniowie wymyślali nazwy, redagowali opisy, układali instrukcje, opracowywali zagadnienia, które poruszy ich gra. Szperali po książkach w poszukiwaniu cytatów i po słownikach w celu wzbogacenia słownictwa. Sklejali kostki, wycinali karty, składali pudełka na autorskie gry. Finał zaskoczył wszystkich, dlatego zabawa nieco się przeciągnęła.
Każdy uczeń został solidnie przemaglowany z najdrobniejszych niuansów lektur, podchwytliwych cytatów, zdarzeń, o których zwykle się zapomina. Przecież podstawowym założeniem grup było stworzyć takie pytania, by reszta nie potrafiła na nie odpowiedzieć!
Może Ci się spodobać

Zdalne nauczanie – indywidualny pożeracz czasu
28 kwietnia, 2020