Dramat Mickiewicza w rękach młodych twórców
21 lipca, 2019
Niespodziewanie w trakcie pracy nad dramatem Mickiewicza, grupa chłopców poczuła natchnienie. Zainspirowani II częścią „Dziadów”, lekcjami teatralnymi oraz uniwersalnym przekazem sztuk, postanowili pobawić się w reżyserów. W ferie zimowe zebrali się w domu i przegadali temat. Wybrali fragmenty, przydzielili role, przenieśli całość na grunt wiejskiej współczesności i nagrali swoje zabawy z kamerą. Montażowi poddali ich zdaniem najciekawsze partie Mickiewiczowskiego dramatu. W rezultacie powstał kilkunastominutowy film oparty o „Dziady cz. II” (możecie go zobaczyć –> tu)
Co działo się dalej?
Wróciliśmy po feriach. Chłopcy zaprezentowali w klasie przygotowany materiał. Kawałek po kawałku puszczali go w klasie, omawiając poszczególne kadry. Zajęcia dotyczące trudów adaptacyjnych, dobierania miejsca, borykania się z przechodniami, dźwiękiem oraz pogodą- na długo zostaną w pamięci. „Dziadów cz. II” dzięki uczniowskiemu zaangażowaniu stały się pretekstem do rozmowy poświęconej językowi filmu…
Jednocześnie przypomnę, że pełne wersje utworów udostępnione na wolnej licencji znajdziecie na stronie Wolne lektury. Jest to rewelacyjny projekt prowadzony przez fundację Nowoczesna Polska. Rozpowszechniają oni teksty w najlepszych wydaniach przygotowanych i zebranych przez Bibliotekę Elbląską, Bibliotekę Narodową, Bibliotekę Śląską. Jednocześnie otwarty dostęp do lektur sprawi, że nie powinniście usłyszeć od uczniów, że nie dotarli do tekstu 🙂
Polecam!
Poprzedni
Escape room na lekcji języka polskiego
Nowszy