Zaprojektuj bohatera literackiego
19 sierpnia, 2019
Podczas omawiania lektury „Baśniobór” Brandona Mulla, uczniowie otrzymali możliwość zaprojektowania własnego bohatera literackiego. Bazując na własnej wyobraźni i wzorując się na barwnie omówionych fantastycznych bohaterach lektury, stworzyli opis swojej postaci oraz jej artystyczny wizerunek. Uczniowie rozwijali słownictwo, trenowali zapisanie informacji w zdaniach oraz precyzyjnie przygotowywali plastyczne projekty.
Kiedy już ich autorska postać została wykreowana, zbudowali jej osobliwą historię. Następnie wysłali na konwent Stowarzyszenia Gwiazdy Wieczornej, by w imieniu własnym stanęła w obronie rezerwatu. Zapisali listy otwarte w słusznej sprawie, które miały za zadanie przekonać do objęcia ochroną całego Baśnioboru.
Czy ich stanowiska były słuszne? Oby nigdy nie zapomnieli o ich ekologicznym przesłaniu.
Pora ratować planetę!
W tym miejscu chciałabym SERDECZNIE podziękować Martynie, znanej jako Mamarak, która stworzyła wspaniałe karty, idealnie nadające się do tego literackiego wyzwania. Pozwoliła również udostępnić je Wam, co z ogromną przyjemnością czynię –> ZAPRASZAM do wpisu, w którym znajdziecie wspaniałe pomoce dydaktyczne!
Poniżej przedstawiam Wam moje materiały pomocnicze do lektury „Baśniobór”, z możliwością pobrania ich –> tu oraz gotowe karty, na których Wasi uczniowie mogę wykreować swojego bohatera- WRÓŻKĘ lub/ i HANDLARZA.
Poprzedni
Ortografia na wesoło
Nowszy
Lektura w pudełku
Może Ci się spodobać

„Coś jest ze światem nie tak”, czyli Nobel dla Tokarczuk
10 grudnia, 2019