OK!

SPRAWDZAM! Oddać kredki uczniowi…

   Do tego wpisu zainspirowała mnie Natalia Bielawska- autorska wspaniałego bloga 622 pomysły na lekcje języka polskiego. Kilka dni temu, wrzuciła do sieci swojego leniwca, który mnie zachwycił rozbudowaną i wielopłaszczyznową formą. Jednocześnie, pomyślałam sobie, że może i moje materiały systematyzujące podstawę programową mogłyby się komuś przydać. 
Pracuję podobnie, ale różnie. 
 
 
SPRAWDZAM! mówię uczniom na początku każdego roku szkolnego. We wrześniu. Bez zapowiedzi. Przychodzę z arkuszami, proszę o wyciągnięcie trzech kolorów (znanych z OK!), rozdaję kartki (w klasie piątej, ; w klasie szóstej, ; w klasie siódmej, ) i czekam.
Wszystko jest napisane. 
Zaangażowanie 500%!
Czas 25 minut.
Diagnoza nie na ocenę.
 
Ostatnie 12 minut to czas, kiedy uczniowie samodzielnie analizują żółte znaczki, dopisując sobie to, co sprawiło, że nie są zielone. Pracują szczerze, a ja bardzo to cenię. 
 
    W tle gra instrumentalna muzyka z animowanych filmów Disney’a. 
 
   Do tych samych kart wracamy pod koniec roku szkolnego. Przed wystawieniem ocen końcoworocznych. Wówczas jest czas na zmianę swoich odpowiedzi. 
 
Podejmijcie próbę, 
zapraszam:)
 
***
 
Zamieszczone karty są w formacie gotowym do modyfikacji.