
Pomysł na plakat
25 września, 2019
W jaki sposób powstaje plakat?
W minionym roku dociekali uczniowie klas V i VI SP. W szybkiej burzy mózgów ustalili, czym powinna charakteryzować się ta popularna forma przekazu. Nawiązując do zbliżających się obchodów setnej rocznicy odzyskania niepodległości, szukali nawiązań i symboli. Bazując na skojarzeniach, udało im się wspólnie stworzyć metaforyczny przekaz.
Nie napracowałam się bardzo. Wydrukowałam kartki z symbolami. Przyniosłam czerwony brystol, zapasowy klej i nadmiarowe nożyczki. Dzieciaki nie szykowały się do tych zajęć w domu. Przyszli i zostali postawieni przed faktem (dokonanym:) ). Całe zamieszanie odbyło się w ciągu 45. minut.
Jak tego dokonali?
Szybko.
Uruchomili wyobraźnię i reagowali na pytania: Może by tak szerzej rozmieścić te motyle? A co z tymi łańcuchami? Może wykorzystamy kajdany? A co myślicie….?
No i poszło.
Aha… parasol i deszcz wymyślili sami!
Zajęcia te wpisały się również w realizowane szkolne akcje. Jedną z ciekawszych było pisanie 100 listów na stulecie niepodległości raz kartek do powstańców w ramach akcji BohaterON. Uczniowie tworzyli także wiersze o tematyce patriotycznej, a na plastyce i technice przygotowywali karty pocztowe, które dzięki uprzejmości pana listonosza trafiły do szkolnych okolicznych sąsiadów.
W tym roku ponownie redagujemy kartki do powstańców, wybieramy się również na spotkanie z fotoreporterem Powstania Warszawskiego – Panem Zbigniewem Grochowskim. Dziś ma on 93 lata. Był świadkiem, ale też uczestnikiem Powstania Warszawskiego. Należał do Szarych Szeregów. Jego bronią był jednak nie karabin, a aparat. W kieszeniach zamiast granatów nosił filmy fotograficzne. O przeprowadzonej w szkole akcji związanej z BohaterON napiszę… innym razem.
Poprzedni