epika,  odwrócona lekcja,  polski nie musi być nudny

Młodzi mają głos- odwrócona lekcja czytelnicza

Być autorem i mieć czytelników!
O tym w jaki sposób inspirować czytaniem…

Pewnego dnia odkryłam, że moja uczennica, którą pamiętałam przede wszystkim jako tą, która pisze niekończącymi się zdaniami, pisze w sieci. Pierwszy odruch? Zaskoczenie: jak to możliwe?! Po rozmowie z nią, okazało się, że ma czytelników. Nie jednego, nie dwóch, liczy ich w setkach!

Kolejna myśl? Naucz nas!

Namówiona, choć nie przebojowa i nieśmiała, przygotowała dla klasy prezentację na temat wattpada – aplikacji do pisania i czytania książek dla nieznanych autorów na każdym poziomie czytelniczym. Przedstawiła garść podstawowych informacji, rozpisując je na tablicy. Następnie rozdała samodzielnie wykonane karty, by każdy mógł stworzyć własny zalążek wattpadowkiego opowiadania.

Szczerze mnie zaskoczyło jej zaangażowanie. Wchodziła taka niepewna!

Zainteresowanie klasy było ujmujące. Pracowali w parach lub samodzielnie, jak chcieli. Każdy stworzył zalążek swojej prozy. Co się z nimi stało? Warto sprawdzić wattpad 🙂