Kości zostały rzucone… – gry dydaktyczne na języku polskim
15 lipca, 2019
W jaki sposób zachęcić uczniów do powtórek? Do zgłębiania wiedzy o szkolnych lekturach? Co zrobić, by wsadzić w ich dłonie książki, do których z założenia są na „nie”?
Polski nie musi być nudny, a nauka nie boli. Nawet najbardziej zacietrzewieni wrogowie „polaka” dali się podejść.
Zadaniem było opracowanie gry w dowolnej formie: karcianej, planszowej, strategicznej, w której jedynym założeniem będzie odniesienie się do jak największej ilości lektur – obowiązkowych i ponadprogramowych. Uczniowie wymyślali nazwy, redagowali opisy, układali instrukcje, opracowywali zagadnienia, które poruszy ich gra. Szperali po książkach w poszukiwaniu cytatów i po słownikach w celu wzbogacenia słownictwa. Sklejali kostki, wycinali karty, składali pudełka na autorskie gry. Finał zaskoczył wszystkich, dlatego zabawa nieco się przeciągnęła.
Każdy uczeń został solidnie przemaglowany z najdrobniejszych niuansów lektur, podchwytliwych cytatów, zdarzeń, o których zwykle się zapomina. Przecież podstawowym założeniem grup było stworzyć takie pytania, by reszta nie potrafiła na nie odpowiedzieć!
Może Ci się spodobać

„Coś jest ze światem nie tak”, czyli Nobel dla Tokarczuk
10 grudnia, 2019