lektury inaczej,  polski nie musi być nudny

Polonistyczny relaks po egzaminie

Jak powinna wyglądać pierwsza po egzaminie lekcja języka polskiego? 
Nie wiem.
Zwieszone głowy uczniów, bo nie mogą już niczego zmienić.
Mieszane nastroje, bo sprawdzili zamieszczone w prasie arkusze.
Stresujące oczekiwanie na wyniki, skłoniły mnie do rozmyślań… jak ich odstresować?
Jak na nowo wdrożyć do „polaka”?
Jak zmobilizować?
W jaki sposób ruszyć uczniów, którzy nie mają ochoty roztrząsać tego, co i jak napisali?
Postawiłam na prostą grę. Kahoot! 
   Jedno słowo, wprowadzające do quizu, który stworzyłam dla klasy. W jakim celu? By podsumować to, co już potrafią. Dobra zabawa w polski- to był cel. Pytań „czterdzieści i cztery”. Na odpowiedź 10 sekund. Jedna poprawna spośród czterech możliwych. Każdy klika na swoim… smartfonie. Nie ma czasu na ściąganie. W tej konkurencji nie da się oszukać. Można się poddać i wyluzować. Czas zleci sam.
   Komputer nas podliczył. Trzech zawodników stanęło na podium.
Świetnie bawili się… wszyscy:)