Fałszywe profile, czyli jak sprawdzić czy uczniowie przeczytali lekturę?
5 sierpnia, 2019
Jak sprawdzić, czy nastolatkom spodobała się lektura? W bezbolesny sposób zachęcić ich do wariacji na jej temat? Zaangażować do ujawnienia kreatywności na motywach kultowej książki?
Wystarczy zaproponować, by wybranemu bohaterowi literackiemu uczniowie założyli portal społecznościowy…
Co publikowałby na profilu „Zośka”, gdyby miał możliwość komunikowania się przez sieć? Czy Skawiński cały czas czułby się samotny? Z kim nawiązaliby kontakt stary człowiek i Mały Książę? O czym rozmawiałby Maćko z Bogdańca przed bitwą pod Grunwaldem? Czy kogoś w znajomych miałby Harpagon? Co ujawniłby Ebenezer? Jakie posty zredagowałaby Ania Shirley? Może Mrożkowy Kogut utworzyłby wydarzenie, na które sprosiłby swoich fanów?
Na te i inne pytania otrzymałam odpowiedzi od moich uczniów:) Nienudna powtórka? Proszę bardzo. Bawcie się!
Pozwólcie młodzieży rozwinąć skrzydła.
Tu znajdziecie profil społecznościowy do pobrania i do druku –> klik. Jeśli życzycie sobie przygotować takie zadanie jako formę pracy domowej, wykorzystajcie do tego narzędzie ze strony classtools.net – wystarczy kliknąć –> tu.
Wówczas Wasi uczniowie osiągną taki efekt:
Poprzedni
Polonistyczny relaks po egzaminie
Może Ci się spodobać
