Co się wydarzyło w Górach Smoczych? Pomysł na escape room!
9 sierpnia, 2019
Lektura dodatkowa zwana uzupełniającą… Przez moich uczniów często interpretowana jako „nieobowiązkowa do czytania”. Jak zatem ich „zmusić”, skoro najczęściej nie ma do niej nawet opracowania:>? O zgrozo! Mój pomysł, by zaangażować młodych w czytanie Sapkowskiego, to pokój zagadek!
Tym razem uczniowie usiłowali rozszyfrować historię, która dokonała się w Górach Smoczych. W gospodzie „Pod Zadumanym Smokiem” podsłuchali rozmowę dwóch mężów żyjących z przywilejów rycerskich. Dobrze jedli. Licytowali się osiągnięciami. Nie byli sami i prawdopodobnie to sprawiło, że nie mogli się dokładnie wyłapać szczegółów. Cała grupa karczmę opuściła pośpiesznie. Mówili o skarbie, więc postanowili podążyć ich tropem. Jaką zagadkę skrywali?
Od tej pory dreptali im po piętach. Odszukiwali ukrytych śladów. Łączyli znalezione znaki. Rozwiązywali szarady. Układali kolorowe szlaki, które w odpowiedniej kolejności składały się na historię smoka skrytego w Smoczych Górach.
Kto dopadł Bazyliszka?
Kim był Białowłosy?
Co łączyło Borcha ze smoczym pisklęciem?
Ostatecznie historię opartą na „Granicach możliwości”, a zapisaną przez Sapkowskiego na kartach „Miecza przeznaczenia” udało się rozpracować, mimo iż zadanie wcale nie było łatwe…
Podrzucam Wam moje materiały. Schowałam je –> tu 🙂
Życzę błogiej nudy, ewentualnie stalowych nerwów, podczas, gdy uczniowie przewrócą Wam klasę do góry nogami:)
P.s.: Tak, na rozwiązanie escape roomu wystarczy 45 minut. Podsumowanie robimy na kolejnej lekcji, dlatego warto sfotografować ułożoną pracę, łatwiej będzie ją odtworzyć.
Poprzedni
Wyróżnienie
Nowszy