SPRAWDZAM! Oddać kredki uczniowi…
5 września, 2019
Do tego wpisu zainspirowała mnie Natalia Bielawska- autorska wspaniałego bloga 622 pomysły na lekcje języka polskiego. Kilka dni temu, wrzuciła do sieci swojego leniwca, który mnie zachwycił rozbudowaną i wielopłaszczyznową formą. Jednocześnie, pomyślałam sobie, że może i moje materiały systematyzujące podstawę programową mogłyby się komuś przydać.
Pracuję podobnie, ale różnie.
SPRAWDZAM! mówię uczniom na początku każdego roku szkolnego. We wrześniu. Bez zapowiedzi. Przychodzę z arkuszami, proszę o wyciągnięcie trzech kolorów (znanych z OK!), rozdaję kartki (w klasie piątej, tę; w klasie szóstej, tę; w klasie siódmej, tę) i czekam.
Wszystko jest napisane.
Zaangażowanie 500%!
Czas 25 minut.
Diagnoza nie na ocenę.
Ostatnie 12 minut to czas, kiedy uczniowie samodzielnie analizują żółte znaczki, dopisując sobie to, co sprawiło, że nie są zielone. Pracują szczerze, a ja bardzo to cenię.
W tle gra instrumentalna muzyka z animowanych filmów Disney’a.
Do tych samych kart wracamy pod koniec roku szkolnego. Przed wystawieniem ocen końcoworocznych. Wówczas jest czas na zmianę swoich odpowiedzi.
Podejmijcie próbę,
zapraszam:)
***
Zamieszczone karty są w formacie gotowym do modyfikacji.