Jak to zwykle w bajkach bywa… Wychować, kształcić, poprawiać…?
Za mną, jak i za każdym nauczycielem, nowe doświadczenia. Nauka zdalna, którą obecnie na nas odgórnie nałożono, już od dawna reklamowana była przez belfrów pasjonatów jako przyszłość nauczania. Jednak jeszcze dwa tygodnie temu ani dyrektorzy, ani kuratorzy, ani ministrowie nie chcieli ich tez brać pod uwagę. Traktując ich z przymrużeniem oka, uznawano za wyrywających się przed szereg, kombinujących szaleńców. Tymczasem teraz, niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, każdy polski nauczyciel ma posiąść te tajniki czarnej magii w oka mgnieniu w domowym zaciszu na wysiedzianej kanapie.
…Dla wielu z nas jednak praca z nowymi technologiami nie jest ani łatwa, ani intuicyjna.
Zwyczajni nauczyciele są zatem zdani na siebie, co oczywiście również jest tłumaczone jako dążenie do samorozwoju. Ja dozgonnie wdzięczną będę digitalnym i kreatywnym belfrom z pasją, mistrzom interaktywnych technik: Bartkowi Chysiowi, Asi Heftowicz, Asi Krzemińskiej, Dariuszowi Martynowiczowi oraz nauczycielom zapaleńcom, za ogarnianie mojej rozchwianej psychiki: Madeleine Muguet, Anecie Ja- Pie, Agnieszce Pucie, Marzenie Buszce i Dorocie Kujawie- Weinke – którzy ze stoickim spokojem i wiarą we mnie wystukiwali na klawiaturze: „dasz radę”.

Niemniej jednak- pierwsze koty za płoty. Przekazuję zatem w Wasze ręce (klik–>) produkt przygotowany na platformie genia.ly całkowicie poświęcony bajce. Przetestowany na uczniach klas piątych i szóstych z zadowalającą informacją zwrotną. Młodzi gniewni pracowali nad materiałem przez 5 dni, realizując tematy:
Temat 1: I śmiech niekiedy może być nauką, Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa” – w świecie bajek.
Temat 2: Jak to zwykle w bajkach bywa… Wychować, kształcić, poprawiać, o roli bajek w kulturze i literaturze. Temat 3: Uczyć, bawiąc- dydaktyczny charakter bajek.
Temat 4: Ja to między bajki włożę- ćwiczenia wzbogacania słownictwa inspirowane bajką.
Temat 5: Czy prawdy z bajek Krasickiego są jeszcze aktualne? Ćwiczenia redakcyjne- rozprawka.

Na zakończenie prac podrzuciłam im notatkę zwrotną, zbierającą ich dokonania, by jakiś sens tej zdalnej pracy mieli. Do wglądu podrzucam Wam ją –> tu.
Może Ci się spodobać

Zdalne nauczanie – indywidualny pożeracz czasu
28 kwietnia, 2020