„Latarnik jest niemal więźniem” – czy zdoła opuścić latarnię?
Zaproponuję Wam dziś mojego „Latarnika” w nieco innym wydaniu. Przedstawiam escape room przeniesiony, dzięki platformie genial.ly i narzędziom wordwall, do sieci. Oto moja propozycja i cykl lekcji do lektury H. Sienkiewicza.
Zapraszam.
Temat 1: Dzieje Skawińskiego- żołnierza i tułacza.
Temat 2: „Stary zżył się z wieżą, z latarnią, z urwiskiem, z ławicami piasku i samotnością”… więc dlaczego wyruszył?
Temat 3: Piękno „Latarnika”- samotny człowiek oświetlający drogę obcym ludziom. Poznając nowelę.
Cykl zajęć do „Latarnika” umieszczony jest w pokoju zagadek na platformie genial.ly. Zadania są nietypowe, inne niż do tej pory. Uczniowie mierzą się z zagadkami przygotowanymi w formie literackiego escape roomu. Kiedy rozpoczną przygodę, ich powinnością będzie odnotowanie wszystkiego, co odnajdą, dokładnie pod takimi symbolami (numerami), pod którymi je widzą. Nie zmieniają ich, by na końcu nie było zbyt trudno. Warto zawsze podpowiedzieć, by odnalezione linki/ treści zawsze otwierali w nowym oknie. Powinni być czujni.
Mają dwa zadania- odszukanie ukrytego dokumentu i wypełnienie go oraz odnalezienie klucza i opuszczenie latarni.
Ogólnymi celami są:
- poznanie noweli jako gatunku epiki;
- rozpoznanie w tekście literackim symbolu i określenie jego funkcji;
- określenie w poznanym tekście problematyki egzystencjalnej i poddanie jej refleksji;
- wykorzystanie w interpretacji odwołań do wartości uniwersalnych i kontekstu kulturowego, historycznoliterackiego;
- porządkowanie informacji i selekcjonowanie ich na ważne i drugorzędne;
- stworzenie CV bohatera literackiego;
- wykorzystanie znajomości zasad tworzenia tezy i hipotezy oraz argumentów przy tworzeniu rozprawki;
- wykorzystanie do pracy technologii multimedialnej.
Udanych zajęć i Wam, i uczniom, życzę!:)
Zmęczenie i już nie wiem:)
Moi uczniowie przemówili!
Może Ci się spodobać

Zdalne nauczanie – indywidualny pożeracz czasu
28 kwietnia, 2020