Zróbmy komiks z opowiadania!
Jak połączyć nudną pracę w domu, na którą ciągle przenosi nas Covid, z zadaniami z lekcji? W trakcie pracy zdalnej proponuję uczniom działania, które lubią, by złagodzić obowiązek przesiadywania w domu. Staram się przygotowywać zadania, angażujące z dala od komputera. (Jako mama uczennicy z wadą wzroku, wiem jak mocno stałe przebywanie przed ekranem może uprzykrzyć życie).
Uczniowie klasy VI zainspirowani przestrzeniami utworu Lyn Gardner pt. „Wiejemy do lasu” wprowadzili główną bohaterkę w fantastyczny świat własnych opowieści. Na zajęciach, podczas pracy w parach, wytrwale pracowali nad opowiadaniami inspirowanymi wybranymi baśniami Andersena lub Braci Grimm. Wpuścili do nich dziewczynkę, uciekającą przed demonicznym doktorem z opowiadania Gardner. Dzięki uczniowskiej wyobraźni Storm mogła poznać Trzy świnki, Roszpunkę, Księżniczkę na ziarnku grochu, Jasia i łodygę fasoli, Złota rybkę, małą syrenkę, Jasia i Małgosię, Kopciuszka… i przejść przez ciemny las.
Kiedy przeszliśmy na zdalne własne teksty przerobili na język komiksu, ponieważ „tak będzie ciekawiej”.





Podsumowaniem zadań była praca w grupach, podczas której porównali język opowiadania a język komiksu, korzystając z rutyny Myślenia Krytycznego Doubble Bubble.


Czy młodzi mieli rację?
Zdaje się, że tak. Najważniejsze, że samodzielnie zaproponowali takie rozwiązanie. Lubię komiks i jego możliwości. Doskonale angażuje sztuki plastyczne, spajając je z literackimi możliwościami.
O innych komiksowych realizacjach poczytacie –> TU
Realizowane treści z PP: I 1. 3), 7); II 1. 5-7. 9.; III 2., 7.; IV 1. 2.